Πριν λίγο καιρό είχα πάει για το καθιερωμένο μου ετήσιο check up στον γιατρό μου. Όντας απασχολημένος ο γιατρός περίμενα στο σαλόνι υποδοχής μαζί με ένα άλλο ζευγάρι το οποίο είχε και την κορούλα του μαζί, η οποία ήταν 5 ετών.
Το μωράκι κάποια στιγμή βαρέθηκε να κάθεται στο καροτσάκι, τα είχε εξερευνήσει όλα και άρχισε να είναι ανήσυχο. Το πρώτο που έκανε η μητέρα για να το ηρεμήσει ήταν να του δώσει το tablet της. Περιττό να πω ότι η 5 ετών μικρούλα όχι μόνο ηρέμησε αλλά ήξερε να το χειρίζεται και άψογα, όπως και όλα τα συνομήλικα της παιδάκια. Είναι αυτό όμως μια πρωτόγνωρη εικόνα;
Αν αναλογιστούμε το παρελθόν που υπήρχε μόνο η τηλεόραση δεν είναι και τόσο πρωτότυπη εικόνα καθώς το μόνο που άλλαξε είναι η συσκευή; Και παλιά πολλές νοικοκυρές βάζανε τα παιδιά τους να βλέπουνε τηλεόραση (απλά τώρα υπάρχει και η επιλογή του tablet), ώστε να μπορέσουν να τακτοποιήσουν το νοικοκυριό τους με την ησυχία τους; Είναι όμως τόσο κακό αυτό; Πάθανε τίποτα τα παιδιά που βλέπανε τηλεόραση;
Η απάντηση είναι όχι. Μάλιστα κάποιοι θεωρούν ότι η διαχείριση των ηλεκτρονικών βοηθάνε στην ανάπτυξη της νοημοσύνης τους. Παρόλα αυτά δεν είναι κρίμα να χάνουμε πολύτιμες στιγμές επικοινωνίας με τα παιδιά μας και για να «ηρεμήσουμε» να τους δίνουμε κάτι να απασχολούνται;
Όλοι θέλουμε το χρόνο μας και είναι φυσικό, και να μαθαίνουμε τα παιδιά την τεχνολογία από μικρά δεν είναι τόσο κακό, αλλά με ΜΕΤΡΟ! Παν μέτρον άριστον! Ας συνδυάσουμε την επικοινωνία, την παρέα με το παιδί μας με την τεχνολογία και είμαι σίγουρη ότι θα ζήσουμε ακόμη περισσότερες αξέχαστες στιγμές μαζί του!
Σαράφη Βασιλική, Επικοινωνιολόγος – Κοινωνιολόγος