Ο Φίλος Λίπος

      No Comments on Ο Φίλος Λίπος

Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα ή είναι τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος, τη ρύθμιση της διάθεσης, τη ρύθμιση του μεταβολισμού, την αιμοσφαιρίνη και την παραγωγή ορμονών. Τα Α.Λ.Ο. είναι απολύτως απαραίτητα για την ορθή ανάπτυξη του σώματος και του ΚΝΣ (κεντρικό νευρικό σύστημα).

Όσον αφορά την σωματοδόμηση, τα Α.Λ.Ο., χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν τη διαδικασία κατασκευής μυών, την διαδικασία καύσης λίπους και επίσης ως προστασία των αρθρώσεων εξαιτίας των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων που έχουν. Αυτά τα λιπαρά οξέα, βοηθούν στην ανάπτυξη των μυών αυξάνοντας τα επίπεδα τεστοστερόνης στο σώμα. Βοηθούν επίσης στη διαδικασία διασπάσης των πρωτεϊνών, που λαμβάνει χώρα στο ήπαρ. Και λόγω του ότι επιβραδύνουν την πέψη μειώνουν τις ποσότητες ινσουλίνης που χρειάζεται το σώμα σας, για να διατηρήσουν ένα σταθερό επίπεδο γλυκόζης στο αίμα.

Τα βασικά λιπαρά οξέα αποτελούνται κυρίως από δύο λιπαρά οξέα: αλφα-λινολενικό οξύ (Ωμέγα-3) και λινολεϊκό οξύ (Ωμέγα-6) που δεν μπορούν να παραχθούν από το σώμα σας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τα καταναλώσετε από τη διατροφή σας ή τα συμπληρώματα.

Ορισμένες πηγές βασικών λιπαρών οξέων:

Τα Ω6 μπορούν να βρεθούν σε πολλά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των ξηρών καρπών, των αυγών, των δημητριακών και των πουλερικών, οπότε πιθανότατα παίρνετε αρκετά από αυτά εάν συμπεριλάβετε αυτά τα τρόφιμα στη διατροφή σας. Η συμπλήρωση του λιπαρού οξέος ωμέγα-6 θα πρέπει να γίνεται με προσοχή καθώς τα αυξημένα επίπεδα ωμέγα-6, σε σύγκριση με τα ωμέγα-3 είναι γνωστό ότι προκαλούν ορισμένα προβλήματα υγείας συμπεριλαμβανομένης της κατάθλιψης

Τα Ω3, βρίσκονται σε μια πιο περιορισμένη ποικιλία πηγών και συχνά χρειάζεται να συμπληρωθεί. Οι σπόροι λιναριού και τα ψάρια είναι οι πλουσιότερες πηγές άλφα-λινολενικού οξέος. Κάποιες άλλες καλές πηγές είναι το αβοκάντο, το ακτινίδιο και τα καρύδια.

Το ωμέγα-3 λιπαρό οξύ περιέχει τα δύο λιπαρά οξέα: εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA) και δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA). Αυτά είναι τα οξέα που ευθύνονται για την υγεία του καρδιαγγειακού μας συστήματος, την ανθρώπινη ανάπτυξη και την πνευματική ανάπτυξη κλπ. Όταν αναφέρουμε ωμέγα-3 οφέλη – αυτά είναι τα λιπαρά οξέα πίσω από αυτά τα οφέλη. . Κατά την κατάρτιση σκληρά συστήνεται και συνήθως απαιτείται να συμπληρώνεται με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Αν παρατηρήσετε ότι τα ενεργειακά σας επίπεδα και η μυϊκή μάζα μειώνονται και τα μακροχρόνια θρεπτικά συστατικά σας είναι υπό έλεγχο, πιθανότατα δεν παίρνετε αρκετά απαραίτητα λιπαρά οξέα, ιδιαίτερα τα Ωμέγα-3. Η συμπλήρωση με το ιχθυέλαιο ή το λινέλαιο θα λύσει πιθανώς το πρόβλημα. Μόλις ικανοποιήσετε τις ανάγκες του οργανισμού για απαραίτητα λιπαρά οξέα, θα δείτε σίγουρα βελτιώσεις στη διάθεση, τη δύναμη και τη μυϊκή μάζα.

(Η εξαγωγή, ενός υπεύθυνου διαιτολογικού ή προπονητικού προγράμματος, συντάσσεται μόνο από απόφοιτους Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και συναφών ιδρυμάτων καθώς και απόφοιτους τμημάτων Φυσικής Αγωγής αντίστοιχα)

Μιχαλαρόγιαννης Γιάννης, Προπονητής Αθλημάτων – Στέλεχος Διαιτολογίας

Facebooktwitterpinterestinstagram

Leave a Reply

Your email address will not be published.