Δύο άσχετα μεταξύ τους θέματα

Θα με ρωτήσετε, γιατί μου ήρθε να γράψω για δύο άσχετα, μεταξύ τους θέματα; Γιατί, προφανώς, εγώ βλέπω μια, έστω αμυδρή, σύνδεση.

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ: ΕΥΡΥΤΟΣ

Για το θέμα αυτό τυγχάνει, επειδή είμαι κάτοικος της περιοχής και ασχολούμαι με τα δημοτικά θέματα, να έχω από πρώτο χέρι γνώση.

Ο Εύρυτος είναι ένα νέος, ιδιαίτερα ταλαντούχος κρίνοντας από ότι έχω δει στην περιοχή μου, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης για να δημιουργήσει στον τοίχο του Κολυμβητηρίου της Αργυρούπολης τις προσωπογραφίες των ηρώων και των αγωνιστών της Επανάστασης, σαν μια από τις κινήσεις που κάνει ο Δήμος για να τιμήσει την επέτειο των 200 ετών από την έναρξη της Επανάστασης.

Αμέσως υπήρχαν άτομα και κέντρα (χρησιμοποιώ επίτηδες τον γενικό αυτό όρο, όλοι στην περιοχή γνωρίζουμε σε ποιους αναφέρομαι) που αντιτάχθηκαν και έφτασαν μέχρι το επίπεδο της άσκησης βίας (και όχι μόνο λεκτικής) για να αντιταχθούν / σταματήσουν το έργο αυτό. Για τους λόγους τους υποθέτω.

Αποτέλεσμα είναι ότι το παιδί αναγκάστηκε να δουλεύει φορώντας κουκούλα και υπό την προστασία της Αστυνομίας και του Δήμου. Ταυτόχρονα, έγινε μια προσπάθεια να τον εμπλέξουν με ακροδεξιούς κύκλους και την Χρυσή Αυγή. Μια προσπάθεια αρκετά αδέξια, καθώς βασιζόταν σε photoshop και άκυρα επιχειρήματα.

Και θα πω την αλήθεια, για λίγο έψαξα να δω αν όντως το παιδί αυτό είχε μπλέξει με ακροδεξιούς κύκλους. Γιατί όσο και αν θεωρώ ότι πρέπει να κοιτάμε το δάσος και όχι το δέντρο, έχει σημασία να ξέρουμε αν ο καλλιτέχνης όντως είναι άτομο που δεν θα έπρεπε να ταυτίζεται με τον Δήμο. Και τελικά είδα ότι το παιδί το υποστηρίζει και ο πρόεδρος της Ισραηλινής Κοινότητας στην Ελλάδα. Ε μάλλον δεν είναι νεοναζί…

Αλλά για 1-2 μέρες το (ευτυχώς μόνο καλλιτεχνικό) όνομά του έπαιζε σε κάποιους δικτυακούς χώρους με κατηγορίες και φρικτές, τεχνικά αλλοιωμένες, εικόνες που τον λοιδωρούν. Και ακόμα και σήμερα σε γνωστό site του αναρχικού χώρου υπάρχουν αναφορές στο όνομά του γιατί ψάχνουν για να τον βρουν και… να τον δείρουν… και όχι δεν αστειεύομαι, είναι αλήθεια.

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΚΟΥΦΟΝΤΙΝΑΣ

Ο εκτελεστής της 17Ν κάνει 40 μέρες (και κάτι) απεργία πείνας, με αίτημα να μεταφερθεί στις φυλακές Κορυδαλλού. Και δεν θα ασχοληθώ καν με το γεγονός ότι ο ίδιος παλιότερα έλεγε ότι είναι υποτιμητικό το να πάει σε αυτές τις φυλακές. Ούτε με το ότι στην ηλικία του έχει κάνει περίπου 30 μέρες περισσότερες από ότι θα έπρεπε να αντέχει ο, υποτίθεται ταλαιπωρημένος σύμφωνα με τους δικηγόρους του, οργανισμός του.

Θα ασχοληθώ, όμως, με το γεγονός ότι έχει βγει ένας ολόκληρος όχλος ανθρώπων που κόπτονται για τα δικαιώματα του κρατούμενου και κατηγορούν το Κράτος και την Κυβέρνηση για εκδικητικότητα.

Πρώτα να πω το εξής. Έχουν δίκιο στο ότι όλοι οι κρατούμενοι, ακόμα και οι καταδικασμένοι για 11 δολοφονίες και τρομοκρατική δράση, έχουν δικαιώματα. Και αν η αίτηση που έχει κάνει είναι δίκαιη και νόμιμη, τότε πρέπει να γίνει πράξη. Γιατί είμαστε σε μια αστική Δημοκρατία και οφείλουμε να λειτουργούμε με βάση τους νόμους και τους κανόνες της, είτε μας αρέσουν, είτε όχι.

Αλλά! Επειδή ακριβώς είμαστε σε μια αστική Δημοκρατία, η Δημοκρατία δεν εκβιάζεται από κανέναν, πόσο μάλλον από έναν αμετανόητο τρομοκράτη -δολοφόνο. Αν ο Δ. Κουφοντίνας θέλει να κάνει απεργία πείνας για να εκβιάσει το σύστημα και να πετύχει αυτό που θέλει, τότε είναι δικό του πρόβλημα, όχι του συστήματος. Και δεν φταίει καμία Κυβέρνηση και κανένα Κράτος για αυτό που θέλει αυτός να κάνει στον εαυτό του, όπως και δεν θα έφταιγε ο ιδιοκτήτης ενός κτιρίου αν εγώ πέρναγα μόνος μου τα προστατευτικά κάγκελα (εφόσον υπάρχουν με βάση τον νόμο) και βούταγα στο κενό από τον πέμπτο όροφο.

Παρόλαυτά, ο Δ. Κουφοντίνας έχει μια φωνάσκουσα ομάδα (δεν μπορώ να πω αν είναι μεγάλη ή μικρή, αλλά σίγουρα φωνάζει δυνατά) να τον υποστηρίζει και να θεωρεί ότι το Κράτος πρέπει να υποχωρήσει στον εκβιασμό του τρομοκράτη – δολοφόνου.

ΠΩΣ ΤΑ ΣΥΝΔΕΩ

Λίγο ή πολύ υπάρχει μια ταύτιση ανάμεσα στα άτομα που κυνηγάνε τον Εύρυτο και υποστηρίζουν τον Κουφοντίνα.

Αλλά τα ίδια άτομα, αν ο Εύρυτος αντί για προσωπογραφίες ηρώων της Επανάστασης έκανε γκράφιτι ACAB (για όσους δεν το ξέρουν, είναι αρκτικόλεξο που υβρίζει την αστυνομία) και προκαλούσε σε βια κατά του κράτους, και ο Κουφοντίνας αντί για 11 ανθρώπους είχε σκοτώσει 11 σκυλιά, θα υποστήριζαν τον πρώτο και θα ούρλιαζαν για το αίμα του δεύτερου.

Και αυτό, για εμένα, δείχνει πόσο διαστρεβλωμένη είναι πλέον η σκέψη αυτών που υποστηρίζουν ότι είναι “προοδευτικοί”…

Νάσος Μάμαλης, Οικονομολόγος

Facebooktwitterpinterestinstagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *