Μέρες παράξενες – Περίεργες μέρες

Όχι, δεν πρέπει να σε παραπλανεί ο τίτλος.

Με τέλειες, φυσιολογικές για την εποχή, μέρες σαν αυτές, μπορούμε να απολαύσουμε ένα ωραίο καφέ,υπαίθρια δραστηριότητατρέξιμοπερπάτημαεκγύμναση σε εξωτερικά όργανα των Δήμων (νέα μόδα, όπου όλοι σχεδόν οι Δήμοι έχουν υιοθετήσει) καθώς και -για τους πιο σκληροπυρηνικούς- κολύμπι ή απλάηλιοθεραπεία.

Μην ξεγελιέστε. Η σημερινή στήλη, δεν άλλαξε σε «συμβουλευτική επί της καλύτερης εκμετάλλευσης των ημερών/carpe diem/yolo». Οι προηγούμενες προτροπές, έχουν κάνουν με την βέλτιστη απορρόφηση μιας σπάνιας, υπέροχης, δυσεύρετης Βιταμίνης. Της D. Αυτή η τόσο σπάνια βιταμίνη, διατίθεται άφθονα και δωρεάν από τον ήλιο, ειδικά στις μεσογειακές χώρες οι οποίες ευνοούνται λόγω αυξημένης ηλιοφάνειας, ενώ στις βόρειες, υπάρχουν εθνικοί νόμοι, που επιβάλλουν στις εταιρείες τροφίμων προσθήκη βιταμίνης D σε αυτά. Ας δούμε όμως πως λειτουργεί.

Η παραγωγή βιταμίνης D, είναι μια περίπλοκή διαδικασία, στην οποία συμμετέχουν, o ήλιος, το δέρμα, το συκώτι και τα νεφρά. Δεν παράγεται έτσι απλά, διότι έχει πολλές μορφές. Η επιστημονική αναφορά και ο ακριβής τρόπος, δεν σε αφορά και ιδιαίτερα, έχε όμως κατά νου ότι βρίσκεται σε ανενεργή μορφή στο δέρμα, την οποία “χτυπάει” ο ήλιος με ακτίνες UVB, οδηγείται μέσω αίματος (χέρι-χέρι με μια πρωτείνη) στο συκώτι, όπου μετατρέπεται σε άλλη μορφή και αποθηκεύεται, ενώ τελικά μετατρέπεται στα νεφρά σε μια τρίτη μορφή, όπου διαμοιράζεται ανάλογα τις ανάγκες. Η μεγαλύτερη ποσότητα εντοπίζεται στη ράχη και ύστερα στα άκρα.

Ε εντάξει και γιατί τόση πρεμούρα τώρα για την D?
Καλά τι λέγαμε τόση ώρα; ότι είναι σπάνια μπλά μπλά μπλά. Δες τι μπορεί να πάθεις, αν έχεις ανεπάρκειασε D. Αυξάνεις την πιθανότητα:

  • στην παθολογία τουλάχιστον 17 μορφών καρκίνου
  • σε καρδιακές νόσους
  • εγκεφαλικά επεισόδια
  • υπέρταση
  • αυτοάνοσες ασθένειες
  • διαβήτη
  • κατάθλιψη
  • οστεοαρθρίτιδα, οστεοπόρωση, περιοδοντικές νόσους
  • μυϊκή αδυναμία, απώλεια μυϊκής μάζας
  • γενετικές ανωμαλίες

Δεν είναι τόσο ελκυστικά αυτά έτσι;
Γι’ αυτό λοιπόν, εκμεταλλεύσου την εποχή και γενικότερα τον ήλιο, ντύσου καλά αλλά εξέθεσε τα άκρα σου και βάλε στη διατροφή σου (με προσοχή πάντα, όχι με το κιλό), αυγά, ψάρια, γαλακτοκομικά και συκώτι, που είναι πλούσια στην εν λόγω βιταμίνη.

(Η εξαγωγή, ενός υπεύθυνου διαιτολογικού ή προπονητικού προγράμματος, συντάσσεται μόνο από απόφοιτους Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και συναφών ιδρυμάτων καθώς και απόφοιτους τμημάτων Φυσικής Αγωγής αντίστοιχα)

Μιχαλαρόγιαννης Γιάννης, Προπονητής Αθλημάτων – Στέλεχος Διαιτολογίας

Facebooktwitterpinterestinstagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *