Αερόβια προσπάθεια: Η εκγύμναση αντεπιτίθεται

Όλα μπορούν να επιτευχθούν με την αερόβια. Το είδος άσκησης στην οποία κινούνται με συνεχώς και με σταθερό ρυθμό  μεγάλες μυϊκές ομάδες και αποφεύγει η πλειοψηφία των Ελλήνων, λόγω του ότι κουράζει συνεχόμενα, αφού απαιτεί διαρκή κίνηση.
Είναι αυτό που διάβασες. Επέστρεψε. Αερόβια/Αεροβική άσκηση-προσπάθεια-εκγύμναση. Πιο δυναμική και ατρόμητη από ποτέ! Κοίτα, δεν είχε φύγει ποτέ, αλλά για κάποιο περίεργο λόγο, έχει δοθεί η εντύπωση πως χρησιμοποιείται μόνο για αδυνάτισμα.

Οπότε, αφού θέλεις να αναπτύξεις μυϊκή μάζα, είναι άχρηστο. Κούνια που μας κούναγε. Όταν βέβαια το υπερχρησιμοποιείς για αδυνάτισμα, τίποτε άλλο παρα μόνο αυτό, στη διπλανή κούνια παίζεις. Κάτι, για κάτι μέτρα και άριστα έλεγαν οι αρχαίοι. Και α! ξέχασα. Το αδυνάτισμα, αλλά και μυϊκή ανάπτυξη, κρίνεται κυρίως από το τι μπαίνει στην είσοδο του γαστρεντερικού σωλήνα (άλλη φορά αυτό, μην γκρινιάζεις)

Χωρίς να πάρω θέση, στο τι προτείνω ή τι όχι, αφού -με πρόλαβε ο φίλτατος Αϊνστάιν- όλα είναι σχετικά, σήμερα θα παραθέσω ορισμένα γεγονότα-βιοχημικές διεργασίες, που συμβαίνουν στον οργανισμό, λόγω αερόβιας προσπάθειας

Με την αερόβια επιτυγχάνουμε

Καλύτερο ύπνο, νοητική λειτουργία και μεγαλύτερη ευεξία, λόγω έκκρισης ορισμένων νευροδιαβαστών, που επιτυγχάνουν τα παραπάνω

Βέλτιστη και ξεκούραστη καρδιακή λειτουργία, λόγω καρδιακής άσκησης, βελτίωσης συχνότητας της, αλλά και όγκου παλμού της

Μεγέθυνση των πνευμονικών κυψελών, άρα καλύτερη και γρηγορότερη διαχείριση ανταλλαγής αερίων

Διεύρυνση των τριχοειδών αγγείων, οπότε βέλτιστη ροή αίματος, με λιγότερες αναστροφές πίεσης

Απομάκρυνση της πλάκας από αρτηρίες-φλέβες-αγγεία, αφού η αυξημένη πίεση κατά τη διάρκεια της, ΄΄παρασύρει΄΄ τα «κακά λιπαρά».

Ποιοτικότερο ύπνο σε σύγκριση με τις αναερόβιες δραστηριότητες

Καύση λίπους καθόλη τη διάρκεια της άσκησης

Αυξημένη σεξουαλική απόδοση, λόγω ταχύτερης και αυξημένης ροής αίματος, αλλά και έκκρισης νευροδιαβιβαστών, που βοηθούν στην αυτοπεποίθηση και την ευτυχία.

Συμβολή στην ταχύτερη ροή του αίματος, με αποτέλεσμα πιο γρήγορη ανάρρωση από τραυματισμούς ή -προηγούμενης ημέρας έντονη- άσκηση.

Εισάγετέ τη στη ζωή σας, είτε με την ήπια και συνεχή μορφή της, είτε με την υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση. Προς το παρόν επιλέξτε κατά βούληση, άλλη φορά θα αναλύσουμε τις διαφορές τους, ώστε να έχεις καλύτερη κρίση (να σου δημιουργώ και λίγο μυστήριο). Απαραίτητη λοιπόν, σε κάθε είδος αθλήματος αλλά και σε κάθε αθλούμενο, μην αμελείς να κάνεις το αίμα σου να κυκλοφορεί

(Η εξαγωγή, ενός υπεύθυνου διαιτολογικού ή προπονητικού προγράμματος, συντάσσεται μόνο από απόφοιτους Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και συναφών ιδρυμάτων καθώς και απόφοιτους τμημάτων Φυσικής Αγωγής αντίστοιχα)

Μιχαλαρόγιαννης Γιάννης, Προπονητής Αθλημάτων – Στέλεχος Διαιτολογίας

Facebooktwitterpinterestinstagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *