Τα τελευταία χρόνια ακούμε τον όρο: πολυπολιτισμικότητα και για τα οφέλη και τα μειονεκτήματα του όρου. Να δούμε πρώτα τι σημαίνει αυτός ο όρος. Αποτελείται από 2 λέξεις πολύ – πολιτισμός, άρα το περιβάλλον όπου υπάρχουν πολλοί πολιτισμοί. Εδώ έχουμε ακροδεξιούς να ουρλιάζουν ότι είναι η αρχή του αφανισμού μας και αριστερούς να αναφέρουν ότι είναι το μέλλον. Τι ισχύει όμως και ας δούμε το φαινόμενο αυτό.
Όλες οι μεγάλες δυνάμεις είχαν πολυτισμικότητα, με πολλά παραδείγματα όπως:
- Η Αρχαία Αθήνα, όπου έβρισκες κάθε λογής ανθρώπους από διάφορα μέρη της Ελλάδος αλλά και της Μεσογείου και της Ανατολής (Περσία, Σκυθία κ.α.). Μάλιστα πολλοί θεοί του δωδεκάθεου (πχ Απόλλων-Άρτεμις) ήταν ξενόφερτοί.
- Το κράτος του Μεγάλου Αλεξάνδρου που υπό την κυριαρχία του είχε πάνω από 500 διαφορετικές φυλετικές ομάδες, πολιτισμούς και θρησκείες.
- Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία και κατόπιν η Βυζαντινή Αυτοκρατορία καθώς και η Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
- Η Αυτοκρατορία των Αψβούργων (Αυστροουγγαρία) με εθνότητες όπως Γερμανοί, Ιταλοί, Σλάβοι, Ούγγροι, Τσεχοσλοβάκοι κ.α.
Υπάρχουν και άλλα πολλά παραδείγματα στην παγκόσμια ιστορία με κράτη που είχαν πολίτες από διαφορετικές εθνότητες. Όχι μόνο δεν καταστράφηκαν ή εξαφανίστηκε ο πληθυσμός τους αλλά τουναντίον εδραιώθηκε και ο πολιτισμός, η παιδεία αλλά και η οικονομία τους αναπτυχθήκανε.
Άλλωστε και τώρα εμείς οι Έλληνες δεν έχουμε επιρροές από πολλούς πολιτισμούς; Δεν μας βλέπω να φοράμε φουστανέλες αλλά τζίν (Αμερικάνικη Επιρροή), κουστούμια (Βρετανική επιρροή). Ακούμε ποπ, ηλεκτρονική, λάτιν και ροκ μουσική. Τρώμε ξένα φαγητά όπως σνίτσελ (Τσεχία), πάστες (Αυστρία), και συνδυάζουμε το κρέας με γαλακτοκομικά (Τουρκία) κ.α. Επίσης στο λεξιλόγιό μας έχουμε ξένες λέξεις από Λατινικά, Σλάβικα, Τούρκικα, Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά. Τα παραδείγματα είναι άπειρα αλλά δεν βλέπω να έχουμε αλλοιωθεί. Ακόμα τηρούμε ήθη και έθιμα, ακούμε κλαρίνα το Πάσχα, είμαστε περήφανοι που είμαστε Έλληνες.
Όμως πολλοί αναγνώστες θα ρωτήσουν και τι γίνεται με το θέμα ασφάλειας; Έχουμε για παράδειγμα τη δεκαετία του 1990 αύξηση της εγκληματικότητας λόγω της εισόδου πολλών κακοποιών στοιχείων από την Αλβανία. Τώρα έχουμε ξένης καταγωγής πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που σκορπάνε το θάνατο στην Ευρώπη με τρομοκρατικά κτυπήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα πολύνεκρα τρομοκρατικά χτυπήματα της Ευρώπης από το 2003 μέχρι σήμερα έγιναν από Αραβικής και Πακιστανικής καταγωγής Μουσουλμάνους στο θρήσκευμα, πολίτες της Αγγλίας, Γαλλίας, Γερμανίας και Βελγίου. Επίσης πως κρίνουμε ότι πλέον υπάρχουν τεράστια γκέτο μουσουλμάνων στην Ευρώπη όπου επικρατεί ο Ισλαμικός νόμος της Σαρίας και κανείς δεν τολμά να κάνει κάτι; Παραδείγματα πολλά Μπέρμινχαμ, Λονδίνο, Όσλο, Βιέννη, Βερολίνο, Παρίσι, Στοκχόλμη.
Τελικά όμως τι ισχύει? είναι η παρουσία πολλών ξένων καλό ή κακό; Έχουν δίκιο οι αριστεροί ή οι δεξιοί. Η απάντηση είναι κανείς από τους δυο.
Ας πάρουμε ένα παράδειγμα. Κάνουμε ένα πάρτι στο σπίτι μας. Θα καλέσουμε κάποιους φίλους και θα τους επιτρέψουμε την είσοδο όπως και των συνοδών τους. Όμως δεν θα επιτρέψουμε την είσοδο κάποιου που δεν γνωρίζουμε. Έτσι δεν είναι; Όμως γιατί δεν το κάνουμε και στην πατρίδα μας; Για να μην μας πει η αριστερή προπαγάνδα φασίστες.
Για να απαντήσουμε βάση του παραδείγματος αρχικά στους ακροδεξιούς και εν συνεχεία στους αριστερούς. Ποτέ ένας μεγάλος πολιτισμός δεν είναι απομονωμένος. Πάντοτε υπήρχε πολυπολιτισμός και ουδέποτε χάθηκε η ταυτότητα κάποιου πολιτισμού. Του εναντίον η φιλοξενούμενη χώρα αφομοίωνε τους ξένους και κρατούσε τη ταυτότητά της όπως είδαμε για παράδειγμα στο Βυζάντιο όπου ζούσαν σε ένα κράτος διάφορες εθνότητες. Ακόμα και σήμερα βλέπουμε ανά την Ελλάδα ξένα τοπωνύμια που μας δείχνουν την παραμονή ξένων από το παρελθόν, όπως:
- Κορώνη, Σαντορίνη (Λατινικά)
- Καρδίτσα, Σέρβια Κοζάνης, Μέτσοβο, Λιμποβίτσι, Ηγουμενίτσα (Σλάβικα)
- Μάνδρα, Κριεκούκι, Κουκουβάουνες (Αρβανίτικα)
Και όμως οι Άραβες, οι Σλάβοι, οι Τούρκοι, οι Γερμανοί, οι Λατίνοι κατά την διάρκεια των αιώνων αφομοιώθηκαν και χάθηκαν. Δεν χάθηκε ο Ελληνισμός.
Για τους φιλάνθρωπους αριστερούς καλό είναι να διαβάσουν τον ευαγγελιστή τους τον Καρλ Μαρξ που ήταν ενάντια στην Πολυπολιτισμικότητα και τη μετανάστευση και τα θεωρούσε παράνομα και ενάντια στην λαϊκή τάξη.
Η απάντηση είναι ότι η παρουσία και άλλων πολιτισμών επιδρά μόνο θετικά υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει έλεγχος ποιος μπαίνει και ποιος όχι. Παλαιότερα που υπήρχαν έλεγχοι δεν είχαμε θέματα παραβατικότητας ή τρομοκρατίας. Έχουμε στην Ελλάδα χιλιάδες πρόσφυγες από Νιγηρία, Αιθιοπία, πρώην Γιουγκοσλαβία, Πολωνία κ.α. που ήρθαν πριν 30-40 χρόνια. Όταν μπήκαν έγινε έλεγχος και διαλογή για το ποιοι θα μπουν στην Ελλάδα. Έτσι πλην απειροελάχιστων περιπτώσεων δεν έχουμε εγκληματική συμπεριφορά από τους μετανάστες που ήρθαν τότε (οι περισσότεροι θύματα πολέμων και πολιτικών διώξεων). Τώρα όμως δεν γίνεται έλεγχος. Μπάτε σκύλοι αλέστε, όπως λέει ο λαός. Έρχονται ξένοι και δεν γνωρίζουμε ποίοι είναι, από πού προέρχονται, το παρελθόν τους, την κατάσταση της υγείας τους. Έτσι όποιος είναι μπαίνει και έχουμε τρομοκράτες του Ισλαμικού Κράτους (8.000 βετεράνοι της Συρίας βρίσκονται την παρούσα στιγμή στην ΕΕ) και άτομα που έφεραν στην Ευρώπη ασθένειες που έχουν εκλείψει εδώ και δεκαετίες όπως τύφο, πανούκλα, χολέρα κ.α. Επίσης ας μην ξεχνάμε τα συχνά κρούσματα βιασμών γυναικών και παιδιών που η αστυνομία και το λιμενικό μας πιάνει σε καθημερινή βάση.
Έτσι όπως στο σπίτι μας δεχόμαστε διαφόρους ανθρώπους που εμείς επιλέγουμε έτσι να κάνουμε και στην Πατρίδα μας που είναι μια μεγέθυνση της οικίας μας. Να μπουν άτομα με διαφορετικό πολιτισμό αλλά να περάσουν από έλεγχο και να αποδεχθούν το δικό μας τρόπο ζωής. Τότε και μόνο τότε θα λυθεί το πρόβλημα της Ευρώπης με τη μάστιγα του ναζισμού, τη μάστιγα της τρομοκρατίας και τέλος τη μάστιγα της ηλιθιότητας κάποιων.
Θ. Σ., Αξιωματικός Ειδικών Δυνάμεων